• Advertisement

DØDT FORUM..?

Hvordan kan vi gjøre klubben enda bedre?

Moderator: smaug

DØDT FORUM..?

Innlegg Brokvika » 25 Mai 2014, 21:18

Jeg har prøvd å følge litt med her inne, har postet et par spørsmål som tilsammen er vist ca 50 ganger. Det har gitt ett svar. Jeg ser det er andre postinger som har vært vist mange ganger og nesten ikke respons fra klubbmedlemer. F.eks ett som var vist 205 ganger og fått to svar, ett fra meg faktisk. Ikke misforstå meg, - jeg mener IKKE at folk skal "gå mann av huset" for å svare meg på mine spørsmål her, men for meg blir dette er veldig dødt bilforum som blir mindre og mindre interessant å besøke. Man vet jo at det ikke er aktivitet så da gidder man etterhvert ikke å stikke innom. Jeg har forresten oppdagef offroad.no

Til dere som er den harde kjerne, dere som betaler hva domenet koster hvert år og om tross alt står på, - prøv å kikk på denne klubben, http://www.citroenxm.no/ Jeg har tidligere vært medlem her og det er et fantastisk enusiastisk forum. Ja det er nesten som om man kan stå ute å mekke, støte på et problem, skrive ett spørsmål på forumet og få svar i løpet av noen minutter. XM-klubben ble også berømmet av bladet Vi Menn for å ha et særdeles aktivt forum. I denne klubben koster det kr 200 pr år å være medlem. Det medfører at man får medlemmer som er dedikert (i større og mindre grad) og ønsker å bidra. Jeg mener absolutt at H4K burde har lukkede medlemsider og medlemskontingent. Tohundre kroner har alle råd til å betale for å få en viss økonomi i klubben. Det vil gi et mere atraktivt forum, tror jeg. Videre så bør klubbsidene bør gjøres litt mere oversiktlige. Jeg har ingen forslag om hvordan men kanskje man kan få noen tips fra XM-klubben, hva vet jeg.

Jeg kjører forresten en Toyota 4Runner, 3,0 TD. God og rustfri (helt sant) bil syntes jeg. Mister kjølevann men har også lagt merke til at det er en utvendig lekkasje og det lukter også frostvæske ved motorrommet. Må finne ut av det når jeg kommer hjem. Da skal den også få en ARB air lock og takrails. Akkurat nå sitter jeg i Afghanistan.
Brokvika
Fersking

Bil: Toyota 4Runner 3,0 TD

Re: DØDT FORUM..?

Innlegg HvedingN » 26 Mai 2014, 09:38

Veldig enig med deg i mye av det du skriver!

Er selv medlem av VCCN.no, Volvo Car Club Norway, her koster det 300,- i året og har lukkede medlemssider.

Tror problemet her er for få aktive brukere, selv om det kun er to modeller på forumet burde det være nok folk til å holde det aktivt hele tida. Det vi har mye av på vccn er diverse offtopic, sosiale tråder, som bilder fra hverdagen, hva har irritert deg i dag og en skravletråd. Det skaper litt sosial samling og flere stikker innom pga det.

Det jeg liker her er at om man søker litt så ligger det utrolig mye informasjon som ikke finnes andre steder, og veldig mange her inne sitter på ekstremt mye kunnskap!

Til ledelsen: Hvis det er noe jeg kan gjøre, så vil jeg gjerne hjelpe til!
Volvomann på ville veger!

- 95' 4Runner
- 89' Volvo 745GLT
- 83' Volvo 360GLS
- 81' Volvo 343GLS
HvedingN
Fersking

Bil: 4-Runner

Innlegg BrageGundersen » 31 Jul 2014, 00:27

Sjå her ja, her svarar eg etter 2 mnd.

Eg kan berre svara for det eg oppfattar, men mykje av aktiviteten i H4K er i dag på Facebook. Det er synd forumet har fenge laber aktivitet det siste året, halvanna, men det er no slikt blitt. Fleire av dei gamle ringrevane har falle frå, teke seg pause frå bil, gjenge over til LandCruiser osv, noko som au endrer aktiviteten.
Beint fram!
- 35" 1994 Hilux 3.0td
- 37" 1990 Hilux LN110 SAS
x 32" 1994 Taro LN110 3.0td | x 35" 1990 Hilux LN110 | x 44" 1982 LC HJ60AT
Brukerens avatar
BrageGundersen
Avhengig

Bil: KZN110 og LN105
Garasje: viewtopic.php?f=23&t=6122

Innlegg Jensern » 11 Des 2014, 12:14

Heisan.

Meldte meg inn idag da jeg har en gammel Hilux som jeg "koser" meg med :smile: . Stor var ovwerraskelsen da jeg så datoen på innleggene. Tenkte jeg skulle nevne at jeg har ett småbruk utenfor Kristiansand der den lokale offroadklubben har kjørt ett par ganger, og at det nok kan være mulighet for å få til ett treff der om interessen er der.

Men med såpass lite interesse så bortfaller vel dette og jeg får se meg om etter en anne klubb eller forum.

MVH
Jens
Jensern
Fersking

Bil: Hilux SR5

Innlegg Jensern » 11 Des 2014, 12:14

Heisan.

Meldte meg inn idag da jeg har en gammel Hilux som jeg "koser" meg med :smile: . Stor var ovwerraskelsen da jeg så datoen på innleggene. Tenkte jeg skulle nevne at jeg har ett småbruk utenfor Kristiansand der den lokale offroadklubben har kjørt ett par ganger, og at det nok kan være mulighet for å få til ett treff der om interessen er der.

Men med såpass lite interesse så bortfaller vel dette og jeg får se meg om etter en anne klubb eller forum.

MVH
Jens
Jensern
Fersking

Bil: Hilux SR5

Innlegg Lars'ern » 15 Des 2014, 23:07

Det skjer litt mer på facebook. Har dessverre blitt litt dødt her den siste tiden. Men kan nok hende at det tar seg litt opp igjen ;) Vi må jo i hvertfall prøve :)
Lars'ern

Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
Sitat Volvo-Lars www.volvoforum.no

You have never been in too deep before you met with Deepwater Worldwide
Sitat Yellowbird™ www.nolimits.no
Brukerens avatar
Lars'ern
Avhengig

Bil: Hilux Mk.3 X-Cab
Garasje: http://www.forum.h4k.no/viewtopic.php?f=23&t=1895

Innlegg Hoeydal » 17 Des 2014, 17:22

Var litt mer liv her for en del år siden når jeg holdt på med forrige luxen min, var vel når larseren var veldig aktiv. Men er vel noe i det at facebook tar en del av spørsmålene og trafikken bort i fra forumet. Og for min del så havner jeg fort i garasjen med tidsklemma, så blir nedprioritert å fotografere og skrive på forumet desverre. Men er nok enig i det at de litt større foruma som VACN og Porsche klubben også er veldig mye mer trafikkert, noe som er godt forståelig desverre.
Hoeydal
Fersking

Bil: Hilux Mk3 D-cab

Innlegg haasen » 18 Des 2014, 17:31

En ting som er sikkert er at man finner utrolig mye informasjon her som ikke finnes andre steder, så om det ikke er mye nytt som skjer så er det uansett et nyttig forum. satser på at det tar seg opp etter hvert :-)
Brukerens avatar
haasen
Fersking

Bil: '92 4Runner 2,4TD
Garasje: viewtopic.php?f=23&t=8053

Innlegg RonMaster » 19 Des 2014, 19:43

Hei
For min del så har sluttet og legge så mye ut på diverse forum. Den største grunn er at jeg ikke ønsker å få store diskusjon lengere. Nå bygger jeg i garasjen og koser meg med det. Siden jeg har Land Cruiser, så er ikke det aktuelt å starte garsje side her. Hva fremtiden viser er usikker, men tanken på å bygge en 46" Hilux kanskje på stiv aksel i framtiden?

Sent fra min D6603 via Tapatalk
Man hever ikke 4x4 man bredder dem
Hilsen
Ronny
LA3ZPA
-----------------------------------------------------
Hilux86,35Hilux88,Hilux95,Hilux04 AT38
4R31,35,37. 38
Autofil AT38
Solgt X-Cab 95 42-46" GODKJENT
Godkjent Land Cruiser LC 120 2007 AT44
Brukerens avatar
RonMaster
Admin

Bil: Land Cruiser LC120 AT44
Garasje: http://www.forum.h4k.no/viewtopic.php?f=23&t=7665

Innlegg tekno909 » 22 Des 2014, 20:19

Synd med lite aktivitet. Kom fra Norway4x4 og der var det virkelig dødt. Og hadde virkelig litt forhåpninger til nytt merke og nytt forum
Er det slik at mye av aktiviteten på forumet skjer på facebook? Synd for en som har slettet kontoen der og har ingen planer om å komme tilbake.
Gir det allikevel en sjans og ønsker alle en riktig god jul
tekno909
Fersking

Bil: Hilux mk6 3.0 aut.

Innlegg sunde » 23 Des 2014, 16:01

Ser folk bruker Fb veldig mye,det er lit synd i plassen for og bruke forumene.ser nlck har bestemt seg for og IKKE ha side på FB,og det ser ut til og virke,det holder på aktivitet bedre en andre forum.Synes det er noe som bør vurderes på andre forum og.det blir som og ha to forum,et inne på FB og et h4k.no og hva er vitsen med det?ingen gidder og sitte og dobbel poste begge steder hele tiden.
Morroa har så vidt begynt :)
-2011 Hilux 38"
-2006 Landcrusier 37"solgt
-2002 Hilux 35"-37"solgt
-2000 Hilux 31"solgt
-1999 Pajero 33"solgt
-1997 Pajero 33"solgt
-1996 Pjaero 35"solgt
Brukerens avatar
sunde
Hardcore

Bil: Hilux 38"