• Advertisement

Undermontert intercooler

Moderatorer: smaug, RonMaster

Undermontert intercooler

Innlegg ABear86 » 29 Jul 2017, 19:35

Etter å ha lett nettet rundt så finner jeg det nærmest umulig å få frontmontert en intercooler på mk5 med aircondition, for oss hvor vi kjører på høyresida av vegen. På ene Sida er AC i veien og på andre sida er snekka i veien, så ingen steder å komme seg frem med rør og slanger uten å gå ned, helt under traversen.

Jeg har derimot spekulert på ei løsning jeg ikke har sett andre gjort før - noe som ofte ikke er et godt tegn på såppass gammel bil....

Hva med å montere intercoller under motoren, litt skråstilt forover, montert på skliplata som er foran forstillinga? Her bør være mulighet for grei nok luftgjennomstrømming, kanskje vel så mye som på en toppmontertert en, hvor alt skal inn gjennom panseret i et bittelite scoop.

Kjøleren på bildet under skal akkurat ha plass oppå skliplata. Med koblingene frem, så har den også passe bredde for å strekke rør frem fra innsug og turbo, og rett ned langs radiatoren, med vinkel inn på kjøleren. Da slipper en finne rørvei forbi raditoren og helt fram, samt at alt av rør ligger godt beskyttet. Er jeg på jordet, eller vil dette funke?

Bilde
ABear86
Fersking

Bil: MK5 Double cab

Re: Undermontert intercooler

Innlegg Lars'ern » 28 Aug 2017, 21:08

Den er jo rimelig utsatt for juling der
Lars'ern

Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
Sitat Volvo-Lars www.volvoforum.no

You have never been in too deep before you met with Deepwater Worldwide
Sitat Yellowbird™ www.nolimits.no
Brukerens avatar
Lars'ern
Avhengig

Bil: Hilux Mk.3 X-Cab
Garasje: http://www.forum.h4k.no/viewtopic.php?f=23&t=1895

Gå til Hilux MKV KDN 170,165 2001-2005

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest